Za pomocą dobrego logo klient powinien łatwo zidentyfikować określoną firmę. Jednocześnie stanowi ono element, który nie pozostaje bez wpływu na efektywność marketingu przedsiębiorstwa. Współczesne media pełne są różnego rodzaju komunikatów reklamowych, dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego rodzaju formy graficzne będą wyróżniać się na tle innych. Poniżej przedstawiamy główne cechy dobrego logo. Dzięki zapoznaniu się z nimi bez problemu uzgodnimy z grafikiem wspólną wizję odnoszącą się do znaku, od którego w dużej mierze zależeć będzie rozpoznawalność firmy. Z jednej strony konieczne jest przekazanie projektantom naszych pomysłów, które oddawać będą założenia, charakter i wartości przedsiębiorstwa, a z drugiej – porozumienie się w zakresie doboru odpowiedniej estetyki. Dlatego równie duże znaczenie jak ogólna wiedza na temat najważniejszych cech logo ma współpraca ze sprawdzonym, doświadczonym studiem graficznym, którego znakomity przykład stanowi Versa Group – zespół, który posiada w swoim portfolio wiele wysokiej klasy projektów.

Najbardziej wyróżniająca cecha – prostota

W jaki sposób zadbać o efektywną reklamę marki? Otóż z pewnością przysłuży się temu właśnie profesjonalnie wykonane logo. Paradoksalnie jednak nie powinno ono być zbyt rozbudowane. Skomplikowana kompozycja wcale nie będzie sprzyjać popularyzacji firmy, gdyż będzie trudna do zapamiętania. W tym przypadku proste rozwiązania przynoszą najlepsze efekty. Wystarczy zwrócić uwagę na to, jakie loga mają znane marki światowe. Jedno z najsławniejszych przedstawia jabłko. Wiele rozpoznawalnych projektów ma postać pojedynczej litery, w interesujący sposób opracowanej pod względem typograficznym. Niekiedy o sukcesie decydują pewne drobne akcenty. Trzeba więc zaznaczyć, że na unikalność logo składają się ciekawe pomysły, nie zaś np. nachalna oryginalność.

Uniwersalność, czytelność oraz adekwatność

Należy także pamiętać o tym, że znak, który będzie wizytówką naszej firmy, musi być zrozumiały dla wszystkich – niezależnie od ich wykształcenia, dziedziny, którą się zajmują, wieku. Nie do końca dotyczy to bardzo specjalistycznych przedsiębiorstw, które kierują swoją ofertę do stricte określonej grupy docelowej – w tym przypadku logo może zawierać pewne odniesienia, które będą przeznaczone dla konkretnego odbiorcy. Ostatnia cecha, o której nie sposób nie wspomnieć, to odpowiednie dopasowanie projektu graficznego do branży, w jakiej funkcjonuje firma, czyli adekwatność. Pewne nawiązanie do specyfiki przedsiębiorstwa może stanowić nawet nieduży szczegół. Właśnie detale, które w prosty sposób komunikują określoną treść, sprawiają, że logo jest wyjątkowe.