Minimalizm w projektowaniu opakowań - najważniejsze informacje - Versa

Minimalizm w projektowaniu opakowań – najważniejsze informacje

Jedną z najważniejszych zasad, w oparciu o które graficy projektują opakowania, jest dopasowanie ich zarówno do zawartości, jak i do estetyki charakterystycznej dla firmy, która stworzyła określony produkt. Aby zadanie to zostało wykonane rzetelnie i w odpowiedni sposób, duże znaczenie ma dobra współpraca pomiędzy agencją reklamową a przedsiębiorstwem. Niekiedy bowiem nawet pewne niuanse mogą nie pozostawać bez wpływu na ogólną strategię marketingową, co z kolei może mieć swoje przełożenie na sprzedaż. Dlatego warto zdecydować się Versa Group – portfolio zespołu stanowi jasne potwierdzenie wysokiej jakości projektów sygnowanych naszą marką. Warto wiedzieć, że jednym z dominujących trendów w branży reklamowej jest minimalizm – ze względu na swoją uniwersalność znakomicie sprawdzi się on również w przypadku opakowań.

Korzyści z zastosowania minimalizmu w reklamie

Do zalet tego stylu należy fakt, że stanowi on gwarancję spójności przekazu reklamowego firmy. Zdecydowanie się na prostą – co nie znaczy, że banalną – estetykę produktu, jego opakowania oraz materiałów reklamowych pozwoli w łatwy i skuteczny sposób powiązać ze sobą wszystkie te elementy, spośród których każdy ma duże znaczenie w kontekście marketingu. Jednocześnie warto mieć na uwadze fakt, że minimalizm często przynosi najlepsze efekty. Tezę tę potwierdza to, że decydują się na niego designerzy największych i najbardziej topowych marek – zarówno w branży modowej, sportowej, spożywczej, jak i informatycznej. Nieskomplikowany, charakterystyczny znak, który łatwo powiążemy z daną firmą – oto przepis na sukces najpopularniejszych producentów, których każdy z nas doskonale kojarzy. Chodzi bowiem o najczęściej używane laptopy czy najbardziej znane obuwie. Minimalizm pozwala w łatwy i ciekawy sposób wkomponować w opakowanie logo firmy, pewne emblematy o charakterze stricte reklamowym oraz informacje przydatne dla potencjalnego klienta.

Dla kogo są minimalistyczne opakowania?

Oczywiście warto mieć na uwadze to, że nie zawsze styl ten znajdzie swoje zastosowanie w projekcie opakowania. Jeżeli np. produkt adresowany jest do dzieci, lepiej, aby było ono bardziej zróżnicowane pod względem kolorystycznym, co sprawi, że nie pozostanie niezauważone w sklepie i przyciągnie uwagę najmłodszych. Na pewno jednak minimalizm sprawdza się częściej niż jakikolwiek inny styl – nie tylko zresztą w marketingu, ale również np. w architekturze, architekturze wnętrz. Z jednej strony bowiem kojarzymy go z nowoczesnością, a z drugiej bez trudu możemy wyobrazić sobie estetykę w duchu retro, która również opiera się na prostych, uniwersalnych rozwiązaniach graficznych.