Nowe logo firmy – sposób na odświeżenie marki | Versa

Nowe logo firmy – sposób na odświeżenie marki

Logo stanowi kluczowy element systemu identyfikacji wizualnej. Czym jest wspomina identyfikacja? To pewien system znaków stosowanych w marketingu firmy. Spotykamy się z nimi zarówno na produktach, ich opakowaniach i etykietach, jak i na materiałach promocyjnych udostępnianych w telewizji, prasie, internecie. Jest zatem jasne, że logo – jako główny symbol przedsiębiorstwa – będzie mieć największe znaczenie przy opracowywaniu wspomnianego systemu, ponieważ będzie ono umieszczane w naprawdę wielu miejscach. Jego zadaniem jest przede wszystkim nawiązanie więzi z odbiorcą. Warto zaznaczyć, że omawiany tutaj znak graficzny jest pewnym nośnikiem emocji, które łączą konsumenta z firmą. Projektanci produktów oraz specjaliści od marketingu powinni zadbać o to, aby były one pozytywne.

Kiedy warto zmienić logo?

Jeżeli z różnych powodów logo nie oddziałuje na klientów w oczekiwany przez nas sposób, być może warto zdecydować się na jego zmianę, lub odświeżenie. Korekta może polegać na unowocześnieniu znaku, z biegiem lat zmieniają się bowiem trendy i zadaniem menedżerów firmy powinno być czuwanie nad tym, aby wygląd logo nie stał się niemodny. Jak zostało wspomniane, jego celem jest bowiem oddziaływanie na emocje. Ponadto powinno ono wychodzić naprzeciw oczekiwaniom estetycznym określonej grupy docelowej. Przed dokonaniem retuszu loga należy jednak rozważyć wszystkie “za” i “przeciw”. Pamiętajmy, że skutkiem tego będzie konieczność zmiany np. odzieży pracowniczej, reklam, katalogów, wnętrz firmy – wszystkich tych elementów, na których ono się znajduje. Może to zaś pochłonąć pewne nakłady finansowe.

Regularne zmiany

Wiele przedsiębiorstw decyduje się jednak na regularne – mające miejsce co kilka lat – odświeżanie logo. Dlaczego? Ponieważ za pomocą tej korekty można połączyć dwa cele. Pierwszy to uwspółcześnienie znaku, a drugi – przyciągnięcie na nowo uwagi klientów. W marketingu brak zmian nigdy nie jest na dłuższą metę korzystny. Klienci przyzwyczajają się do symboli graficznych, które od dawna widzą, i przez to zaczynają mieć do nich stosunek neutralny. Modyfikacja logo natomiast przykuwa do niego wzrok konsumentów. Warto zaprezentować je w nowej wersji w mediach społecznościowych, co będzie stanowić część promocji firmy. Przy czym należy podkreślić fakt, że zmiana nie powinna być zbyt daleko idąca. Musimy bowiem mieć na uwadze to, że logo pozwala utożsamić się odbiorcom z firmą i jej wartościami. Jeżeli więc nie decydujemy się na rewolucję w zakresie identyfikacji wizualnej firmy, zaleca się, aby nowy znak stanowił kontynuację graficznego wzoru, czy też do niego w pewien sposób, choćby poprzez kolorystykę, nawiązywał.