O czym pamiętać, projektując etykietę produktu? - Versa

O czym pamiętać, projektując etykietę produktu?

Współczesne przedsiębiorstwa świadome są tego, że równie duże znaczenie jak wysoka jakość produkowanych przez nie towarów, ma ich odpowiednia i skuteczna promocja. Specjaliści z zakresu marketingu zaznaczają, że przede wszystkim powinna ona być skierowana do właściwej grupy odbiorców. Dlatego produkty przygotowuje się w taki sposób, aby już ich wygląd – który będzie wyeksponowany na materiałach reklamowych – przyciągał uwagę potencjalnych klientów. W tym kontekście istotne jest również to, jak dany towar zostanie opakowany czy też jaka znajdzie się na nim etykieta. Wszystkie elementy jednocześnie muszą pozostawać w korelacji z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, czyli systemem znaków i kolorów, na podstawie którego z jednej strony opracowuje się pod względem estetycznym produkty, a z drugiej strony – ulotki, plakaty, reklamy video, strony internetowe, katalogi, banery.

Pomyśl o odbiorcy

Jeśli chodzi o etykiety – mają one swoją specyfikę. Po pierwsze, muszą być odpowiednio dopasowane do określonego towaru. Mogą być do niego przyklejone bądź też dołączone w inny sposób, w zależności od kształtu produktu, jego charakteru, sposobu użycia etc. Etykieta powinna w sklepie przyciągać do siebie wzrok konsumentów, ale zarazem nie odciągać w zbyt dużym stopniu uwagi od towaru. Dlatego tak ważne jest miejsce, w którym będzie usytuowana. Przy projektowaniu etykiet warto zastosować uniwersalną zasadę jasności i prostoty. Jej przekaz powinien być zatem czytelny i zrozumiały. Są jednak wyjątki od tej reguły. Chodzi np. o produkty przeznaczone dla dzieci, które mogą charakteryzować się zróżnicowaną kolorystyką i pewną wyrazistością, czy wręcz krzykliwością, ich celem jest bowiem dotarcie właśnie do takiej, specyficznej grupy odbiorców, do której tego rodzaju komunikaty przemawiają najsilniej.

Zaproś do współpracy najlepszych

Nie można zapominać o tym, żeby dokonać analizy etykiet produkowanych przez konkurencję. Jest to bardzo ważne dlatego, że te stosowane na produktach naszej firmy powinny się od nich odróżniać. Inne przedsiębiorstwa również będą przeprowadzać tego typu research. Najlepsze będą etykiety tego producenta, który będzie odznaczać się większą kreatywnością. W tym kontekście duże znaczenie ma więc współpraca z dobrą agencją reklamową. Jeżeli zależy nam na ciekawych i skutecznych pod względem marketingowym materiałach graficznych, skorzystajmy z usług Versa Group. Na dorobek tego zespołu składa się wiele unikatowych projektów, które możemy zobaczyć w jego portfolio. Agencja ta działa w sposób kompleksowy – zapewnia zarówno branding, wykonanie strony internetowej, reklamę, jak i druk czy DTP Flexo.