Jak zaprojektować profesjonalne logo? 

 

Diabeł tkwi w szczegółach — warto pamiętać o tym powiedzeniu, kiedy planujesz stworzenie własnej marki. Co jest fundamentem w kreowaniu firmy? Oczywiście niepowtarzalny pomysł, chwytliwa nazwa, ale również logo — podstawowy element identyfikacji wizualnej. 

 

Wyróżniamy aż 7 typów logo: 

  • Znak graficzny – Symbol graficzny, który kojarzy się bezpośrednio z marką. Np. Apple 
  • Znak symboliczny – Symbol graficzny oparty na obrazie wykorzystujący znaczenie symboliczne. Np. Nike 
  • Emblemat – Element typograficzny w oprawie graficznej Np. Burger King 
  • Postać – Symbol graficzny zawierający w sobie wizerunek postaci Np. Monopoly 
  • Logotyp – Jedynie część topograficzna zawierająca pełną nazwę marki Np. Coca Cola 
  • Glif – Logo oparte na jednej literze Np. McDonald’s 
  • Monogram – Znak graficzny oparty na kilku literach lub znakach. Np. Louis Vuitton 

 
 

Opcji jest wiele, a kreatywność nieograniczona. Jak więc zaprojektować logotyp, by w pełni przedstawiał wizję Twojej marki, był zapamiętywany i przyciągał uwagę? 

 

Podpowiadamy! 
 

Nasz zespół projektantów często zajmuje się brandingiem. Jak wygląda projektowanie logo? Coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się proste, w rzeczywistości wymaga sporo czasu i zaangażowania. Wszystko zaczyna się od analizy rynku, celów klienta, grupy docelowej, a kończy się na stworzeniu kilku propozycji i szlifowaniu ideału. 

 

Wyróżnij się – ale z głową 

Znak firmowy musi się wyróżniać, ale jednocześnie powinien być prosty! Nie odstraszaj klienta na wstępnie zbyt dużą ilością małych elementów i tekstu. Logo powinno jasno określać charakter i przesłanie marki. Co ważne — powinno być czytelne, zarówno w większym formacie na stronie www, jak i w mniejszym np. w rogu opakowania. 
 

Czas na kolorystykę 

Jak wybrać kolorystykę? Warto tutaj skupić się na schematach i skojarzeniach. Twoja działalność związana jest z roślinami — pomyśl o dodaniu zielonych elementów. Butelkujesz wodę? Niebieski kolor sprawdzi się świetnie! 

 

Projekt na długie lata  

Podczas projektowania logo warto pamiętać, że jest ono ponadczasowe i będzie reprezentowało Twoją markę przez bardzo długi czas. Warto więc przygotować go tak, by prezentowało się dobrze, nie tylko na stronie internetowe, ale również na wszelkich materiałach reklamowych, które będziesz chciał wdrożyć w przyszłości. 

 

Logo to nie koniec 

Masz już logo i co dalej? Przygotowanie logotypu to nie wszystko — bardzo ważna jest również księga znaku, sztywno określająca, w jaki sposób i w jakich wariantach kolorystycznych logotyp może być użyty. Bez niej ani rusz! 

    Powodzenia!


    Nie masz pomysłu? A może masz w głowie wizję i szukasz kogoś, kto przeleje ją na wirtualny papier? Daj znać! Nasz dział graficzny chętnie pomoże w realizacji tego ważnego projektu. 

    Wypełnij formularz, a nasz ekspert ds. designu 

    skontaktuje się z Tobą  

    https://versagroup.pl/kontakt/