Czy przy początkowo niskim budżecie można z sukcesem wypromować alkohol luksusowy? Odpowiadamy: oczywiście! Poznajcie historię jednego z naszych projektów 2020 roku – Herbarius Gin.
2000 obserwujących w pół roku, wzrost sprzedaży detalicznej o średnio 38% miesięcznie, konwersja 4,2%, skuteczne kampanie o niskich kosztach, owocne współprace z sojusznikami, zebranie cennych danych umożliwiających dalsze retargetowanie i szybszy wzrost popularności… Zobaczcie z resztą sami… ?
Począwszy od dokładnej analizy rynku, przez projektowanie, druk, aż po działania marketingowe – wszystkie nasze kompleksowe działania przyczyniły się do sukcesu nowopowstałej marki! Zobacz, jak przebiegała praca nad tym projektem ?
Herbarius Gin trafił do naszej agencji 06.04.2020 roku. Kompleksową pracę nad projektem rozpoczęliśmy od analizy rynku i odbiorcy przy jednoczesnej konsultacji wizji i wartości marki z naszym klientem. Dokładne dane i wywiady rozpoznawcze zbieraliśmy przez 12 dni, do 18.04.2020 roku. Na ich podstawie nasz dział Designu stworzył pierwsze koncepcje identyfikacji wizualnej. Łącznie testowaliśmy 25 projektów. Projektanci zaczynali od kwiatowych wzorów, by ostatecznie skłonić się ku heraldyki. Miedzioryty, autentyczne frontyspisy, herby posłużyły do stworzenia finalnej identyfikacji Herbariusa. Wstępne projekty tworzone były odręcznie na podstawie autentycznych średniowiecznych zielników i almanachów.
Podczas pracy nad projektem opakowań nasz dział Social Media opracowywał strategię marketingową dla marki. Sprecyzowaliśmy nasze aktywa, opracowaliśmy strategię komunikacji w obranych kanałach – Facebook i Instagram – określiliśmy nasze wartości, język, cele, journey map i etapy lejka sprzedażowego, by w przyszłości lepiej formułować taktyki. I tak 05.05.2020 roku skrystalizowała się strategia, którą modyfikowaliśmy wraz z napływem nowych danych.
11.05.2020 roku po zaakceptowaniu projektu identyfikacji i strategii social media nasi informatycy stworzyli stronę internetową (landing page) dla Herbariusa. Kierując tam ruch, zbieraliśmy dane Pixela FB i Analyticsa, by po połączeniu się ze wspólnikami handlowymi, jeszcze skuteczniej przeprowadzać działania reklamowe, czego efekty zaczęły się pojawiać niedługo po wprowadzeniu ginu do sprzedaży.
22.05.2020 roku pierwsze etykiety Herbariusa doczekały się próbnych wydruków. Na ich podstawie poprawione zostały wysokość fontu i grubość krzywych. 02.06.2020 roku w naszej agencji pojawiły się pierwsze, finalne produkty Herbariusa z naszym projektem (i wiele radości w naszych sercach). Herbarius do sprzedaży trafił 24.06.2020 roku.
W międzyczasie dział Designu i Social Media zajął się przygotowywaniem do startu kanałów digital – najpierw Facebook, potem Instagram. Finalnie opublikowaliśmy stronę 18.06.2020 roku.
Prace nad Herbariusem jednak nie ustawały. Wraz z jego rosnącą popularnością i sprzedażą, zapotrzebowanie rosło, co doprowadziło do powstania nowych rodzajów ginu. A my, jako agencja kompleksowo zajmująca się naszymi klientami, zajęliśmy się także stworzeniem nowych identyfikacji, komunikacji i reklam. I tak: 13.08.2020 roku do sprzedaży trafił Navy Strength, a 03.12.2020 roku London Dry oraz Warming Orange.
W Versa Group zajęliśmy się także zaprojektowaniem i drukiem opakowań dla prezentowych odsłon Herbariusa, które premierę miały 12.11.2020 roku. Pieczę nad tym sprawowała nasza przygotowalnia fleksograficzna Kameleon i dział Druku. Powstały opakowania dla 1 i 5 butelek.
Jakie jednak są dane i wyniki?
• W przeciągu pół roku (20.06.2020 – 01.01.2021) wzrost odbiorców Herbariusa online wzrósł do 2000. Osiągnęliśmy to przede wszystkim angażującymi postami, współpracą z blogerami i sojusznikami oraz płatną promocją postów. Średni koszt aktywności do posta wynosił 0,08 gr.
• Łącznie fanpage zebrał 903 komentarze, 451 udostępnień, 4040 reakcji na posty.
• Przeprowadziliśmy w tym okresie 7 kampanii konwertujących sprzedaż ze średnim wynikiem 0,12 gr za przekierowanie. Ruch na stronie w 83% pochodził z działań social media, 17% z direct/organic.
• Średni miesięczny wzrost sprzedaży pojedynczej butelki (bez rozróżnienia na rodzaj ginu) wynosi 38%. Najgorszym okresem sprzedażowym okazał się grudzień (wzrost sprzedaży wynosił 16%), a najlepszym sierpień (64%).
• Wskaźnik konwersji sprzedaży to 4,2%.
• Jako efekt końcowy działań produkcyjno-projektowo-marketingowych Herbarius zdobył:
o 4 złote medale dla najlepszego ginu w konkursie Warsaw Spirit Competition 2020. o Nagrodę Alkoholowego Debiutu 2020 roku.
Herbarius Gin – polski gin rzemieślniczy – powstał u nas od zera, więc tym większą radość sprawia nam obserwowanie, jak nasze działania przynoszą widoczny sukces. Realne wyniki i wzrost konwersji pozwolił nam na zwiększenie budżetu, który wyjściowo był niski, przez co problemem stawała się rywalizacja z konkurencją – tańszymi ginami produkowanymi taśmowo dla sieciowego zbytu. Udaje nam się jednak, coraz skuteczniej, przekonywać odbiorców, że od ceny czasami ważniejsza jest jakość i pasja – co widać po rosnącym zaangażowaniu i ruchu na stronach sprzedażowych.
Jeśli więc zastanawiasz się, co można polepszyć w Twojej firmie, designie, social mediach lub promocji – zgłoś się do nas, wspólnie coś wymyślimy 🙂